Share |

Címkék

Címkefelhő

Gondolatblog

2010.10.18. 13:30 zaphodbb

20 antinómia

Címkék: gondolat kiadó szépirodalom fejezetek katalogus 2010 2

Tornai József: A második eljövetel - Mûfordítások a világ költészetébõl

Sigitas Geda (1943): 20 ANTINÓMIA

Te alkottál, most te tarts meg.

Ha sose teszed, nem is kellek soha.

Te adtál életet, most adj támogatást.

Ha nem adsz életet, ne bajlódj a támogatással.

Fölneveltél és tápláltál.

Ne nevelj föl, ne adj semmit enni.

Te tanítottál és vigasztaltál.

Nincs se tanítás, se vigasztalás.

Azt mondtad, szép vagyok, és megkülönböztetett.

Csúf vagyok, és nem különbözöm.

Megparancsoltad: hódítsam meg a világot.

Nem adtál parancsot.

Azt mondtad, van fejem, ajkam, szemem.

Nincs se fejem, se ajkam, se szemem.

Azt mondtad, szívet is adtál nekem.

Elfelejtettél szívet adni.

Azt modtad, szeressek valakit.

Nincs kit szeretnem.

Azt mondtad, emberi lény vagyok.

Nem vagyok emberi lény.

Azt mondtad, férfi vagyok.

Nem vagyok férfi.

Azt mondtad, nõ vagyok.

Nem vagyok nõ.

Azt mondtad, legyenek barátaim.

Nincs szükségem senkire.

Azt mondtad, öljek.

Nem akarok ölni.

Azt mondtad, a világ õrült.

A világ õrült.

Azt mondtad, nemsoká meghalok.

Nem halok meg.

Azt mondtad, szeretni fogsz.

Igen, szeretsz.

Azt mondtad, elárulsz engem.

Elárulsz engem.

Azt modtad, hogy amit mondtál, nem mondanád?

Én se mondom.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolatkiado.blog.hu/api/trackback/id/tr792380814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása