Share |

Címkék

Címkefelhő

Gondolatblog

2011.05.19. 08:00 zaphodbb

A boszorkány ébredése

Címkék: gondolat kiadó szépirodalom fejezetek

Megjelent!

Meimaridi, Mara/Hargitai Nóra ford.: A szmirnai boszorkányok

"Minden hitnek megvan a maga története. A miénk ebben a könyvben van megírva."

Részlet

"A kis noteszben tovább lapozva a mágia világa elevenedett meg elôttem. Az iromány a boszorkányokat néhol mágusnak, máshol megvilágosultnak vagy az írás ôrzôjének nevezte. Lehetséges, hogy mindegyik mást-mást jelent? Talán valamiféle hierarchia volt köztük. Kinyitottam a kulcsos könyvet. Minden aranyszínnel írt név mellé egy különös formájú nap volt rajzolva, amely végtelen fényt árasztott. A fénysugarak mellett búza és egy fordított háromszög állt.

A noteszt magammal vittem az ágyba. Meggyújtottam a kislámpát, és olvasni kezdtem. Már megint a fordított háromszög. Itt meg is magyarázza.

Még jó, hogy van ez a kis notesz. Ez Attart szimbóluma. „Attart anya…” Erôsen kellett törnöm a fejem. Mintha ez a név mondana nekem valamit. Egy fekete ruhás nôi alak ötlött fel az eszemben. Anya bekente a nyakát éjszakai krémmel, és odajött hozzám.

– Ma Sztavrosz napja van, nem olvasunk.

Kissé elfordultam, hogy tekintetét elkerüljem.

– Te kentél magadra éjszakai krémet? – nyaggatott tovább.

Folytattam az olvasást.

– Hallod a galambokat? Egyfolytában búgnak. Ez baljós elôjel.

A tetôrôl valóban folyamatos búgás hallatszott. Anya az ágyához ment.

– Kapcsold le a villanyt éjfél elôtt.

– Miért? Mert Sztavrosz napja van?

– Sztavrosz éjszakája. Ezen az éjszakán mindig a házban kóborol.

– Kicsoda? Valami kísértet?

– Aludj!

– Anya, hagyj békén. Ugye meggyújtottad a szúnyogriasztó gyertyát? Különben reggelre megesznek a szúnyogok…

– Oltsd el a villanyt, és akkor nem fognak.

Bogarat ültetett a fülembe. Egész éjszaka egy szemhunyásnyit sem aludtam, csak hajnalban sikerült elszenderednem. A házra egész éjjel síri csend borult."

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolatkiado.blog.hu/api/trackback/id/tr92915856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása