Share |

Címkék

Címkefelhő

Gondolatblog

2010.10.04. 09:37 zaphodbb

Kommunikátorok

Virányi Péter: Reklámszociológia

Vegyünk valamit, és ettől minden megváltozik. A reklámok a fogyasztást teszik a társadalom központi értékévé. Ha megveszünk egy árut, vagy igénybe veszünk egy szolgáltatást, akkor ezzel boldogságot és vágyainknak, álmainknak megfelelő életformát veszünk. Úgy érezzük, hogy boldogok leszünk, hiszen a boldogság ígéretével manipulálnak bennünket. A módszerek finomodásával a reklámozás maga is külön szakmává nőtte ki magát, amelyben több különböző tudományág képviselteti magát, melyek közül az egyik a szociológia – egészen pontosan annak erre szakosodott ága, a reklámszociológia.

A kötet, amely a reklámszakma legkiválóbb elméleti és gyakorlati szakembereinek tanulmányait gyűjtötte össze, arra keresi a választ, hogy – a szociológiára támaszkodva – milyen eszközökkel dolgozik a reklám, hogy hatását elérje. A válogatás átfogóan és az egyetemi jegyzetekhez, szöveggyűjteményekhez méltóan, mégis színesen és érdekesen vezeti be az olvasót a reklámok zegzugos világába, úgy, hogy újszerűen körvonalazza a szociológia létjogosultságát ebben a különös kommunikációs térben. A könyvet ajánljuk a reklámszakma kutatóinak és gyakorlati szakembereinek, a kommunikáció- és médiatudomány oktatóinak és hallgatóinak, továbbá mindenkinek, aki érdeklődik a reklámok hatásmechanizmusa és pszichológiája iránt.

354 oldal, ár: 4500.- Ft

RÉSZLET

Kommunikátorok

A mintakövetés szempontjából a leginkább bevált, de a legnehezebben megvalósítható megoldás, ha a referenciaértékű mintát maga a cég teremti meg egy kifejezetten a cég nevében megszólaló  reklámember személyében. Ilyenkor a feladat a célcsoport elvárásainak megfelelő, azokra hatni tudó személy „felépítése”. Sikeres esetben az ilyen személy ugyanolyan referenciaértékekkel és meggyőző erővel képes ránk hatni, mintha valódi ismerősünk vagy akár barátunk lenne. Különösen a televíziós reklámokban feltűnő reklámszereplőknek van nagy esélyük arra, hogy a reklám által váljanak híressé, sőt ha kellő szimpátiát is tudnak teremteni maguk köré, akkor valódi véleményirányítókká is válhatnak. A reklám népszerű kommunikátorai az Aronson- féle „rábeszélőgép-korszakban” a  rábeszélőgépek csúcsmodelljének tekinthetők.

A reklám szereplői tömegkommunikációs szereplők, akik a média többi szereplőjéhez hasonlóan kiélezetten vannak kitéve a célközönség rokonszenvének vagy ellenszenvének. Valós megítélésükhöz mindenkor ajánlott figyelembe venni a közvélemény-kutatások, különösen az imázsvizsgálatok segítségét.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolatkiado.blog.hu/api/trackback/id/tr832343168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása