Share |

Címkék

Címkefelhő

Gondolatblog

2011.07.07. 14:14 gondolatkiado

Egy menedzser tűnődései recenzió

Címkék: recenzió

 A Magyar Innovációs Szövetség hírlevelében megjelent recenzió BŐTHE CSABA: Egy menedzser tűnődései - Blogkönyv.

BŐTHE CSABA: Egy menedzser tűnődései. Blogkönyv

312 oldal

2450 Ft

 

Dr. Osman Péter ismertetése 

"Többszörösen is figyelemre méltó könyv. Legfőképp a tartalma miatt. És azért is, mert a szerzője sikeres, magas állású menedzser, ami teljesen egyértelművé teszi, hogy a nyilvánvalóan kevés szabadidejét és -energiáját belső, intellektuális késztetésből fordítja írásra, s igazán nem pótcselekvésként. Előszavából kiérződik az óhaja „Szeretném magam megmutatni, / Hogy látva lássanak”, de nem az ismertségért, hanem hogy a gondolataival tegyen hatást másokra. Ennek lehetőségét egy szintúgy figyelemre méltó konstelláció hozta meg, amelynek léte szinte hihetetlen, viszont nagyon is reményt keltő: A nagyvállalatnál, ahol vezetőként dolgozik, az intraneten kezdett blogot írni a kollégáinak. Így beszél erről, körvonalazva egyúttal e könyve tartalmát is: „Elmélkedtem az engem foglalkoztató dolgokról, majd az elmélkedés eredményét leírtam. Voltak persze gondolataim a munkámmal kapcsolatban is, de igyekeztem azokat is általánosítva megfogalmazni. Elmélkedtem és írtam sok egyéb érdekes témáról is. Mivel fizikus az eredeti végzettségem, írtam tudományról, tudományos érdekességekről. Mivel foglalkoztat a közgazdaság, és érdekelnek a pénzügyek, írtam gazdaságról, tőzsdéről, ahogyan én látom és élem meg nap mint nap. Mivel szeretem az élet szépségeit, írtam ízletes ételekről, finom borokról, érdekes utazásokról. Fontos számomra a kultúra, ezért írtam kedvenc könyvekről, filmekről, színházról, zenéről, kiállításokról...(...) Írtam sportról...(..) Mivel imádok játszani, írtam pókerről és más játékokról.” S bármily meglepő, hogy egy mai nagyvállalat kemény szorításában a dolgozóknak van kedve, ideje intraneten blogot követni, olvashatjuk: Bőthe írásai szép sikert értek el. E kötetben - mondja,- a legjobban sikerülteket köti tematikus csokorba, és ajánlja mindenkinek, aki szeret elmélkedni a világ dolgairól.

Az ajánlást nyugodt szívvel megerősíthetjük. Persze, hogy nem feltétlenül kell minden véleményével, állásfoglalásával azonosulni, viszont érdemes azokat végiggondolni. Pl. a Póker c. írásában kifejti, hogy a pókerhez kell a tudás, a taktika, az ellenfelek megfigyelése, de kell a szerencse is. „A póker nagyszerűen leképezi az életet magát - ezért szeretem” zárja e gondolatait. Igaza van? Alkat és szemlélet kérdése - ám ha mindent végiggondolunk, végül is ki merné például állítani, hogy maga az innovációs munka is nem rokon sokban a pókerrel?

Meglehetősen nyíltan foglal állást a mai, itteni nagypolitikát illetően is. A Pálinka, avagy a magyar nép felemelkedéséről c. bejegyzésében pedig maró gúnnyal beszél az új vívmányról, a szabad pálinkafőzésről, s aligha tagadható, hogy a kritikája nem teljesen alaptalan.

Szent optimizmus? A Mexikói-öböl olajkatasztrófájáról írja, hogy az óriási lökést ad az alternatív energiakutatásnak és -felhasználásnak, az olaj utáni élet kialakításának, s remélhetőleg emberek százmillióiban születik meg mostanában az elhatározás, hogy másként, energiatakarékosan, környezettudatosan fog élni, s erre neveli a következő generációt. Legyen igaza!
Megragadó gondolatok gazdag tárháza. Bejegyzései szólnak a tehetségről, az élet értelméről, csapatépítésről és -munkáról, a magyar talentumról, a Torinói Lepelről. Egyikben mai életünk apró gyöngyszeme csillan: egy igazán innovatív, ugyanakkor legális, szolid pénzkereseti mód. Különösen izgalmasan beszél Dan Brown könyveiről - egyebek közt: „Ki gondolná például, hogy korunk egyik legújabb kozmológiai eredményét, a szuperhúrelméletet egy 13. századi zsidó misztikus könyv, a Zóhár, a ragyogás könyve is leírta?”


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolatkiado.blog.hu/api/trackback/id/tr213047293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása